Belka

Szkolna wycieczka do Kołobrzegu

Data publikacji: 2013-06-17, Data modyfikacji: 2013-06-17
A A AWydrukDrukuj

Na spotkanie z polskim Bałtykiem wybrały się klasy III – VI. Dnia 6 czerwca, wczesnym rankiem uczniowie Szkoły Podstawowej im. Żołnierza Polskiego w Wędrzynie wyruszyli na dwudniową wycieczkę do Kołobrzegu.

Pogoda sprzyjała, pan Marek - kierowca autokaru jechał bezpiecznie i przepisowo, a pan przewodnik Paweł zapoznał nas z nowymi przepisami unijnymi, więc w autokarze nie wolno było jeść ani pić. Miało to swoje dobre strony, bo nie było ataków choroby lokomocyjnej, ani bałaganu w autokarze.
Kołobrzeg przywitał nas piękną, słoneczną pogodą. Zwiedziliśmy katedrę, przed którą chodnik wyłożony jest z granitowych płyt, które kiedyś służyły jako odważniki na statkach w dokach portowych. Opowiedział nam o tym pan Paweł. Następnie obejrzeliśmy piękny ratusz, przed którym znajduje się fontanna z poruszającą się czarną kulą z wyrytymi kontynentami, imitującą kulę ziemską.
Na rynku przed ratuszem spotkaliśmy „rzemieślnika z dawnych czasów" wybijającego złote monety. Część z nas kupiła sobie taką pamiątkę. Kiedy przewodnik zapowiedział czas wolny, uczniowie ruszyli na podbój miasta, a panie do Czekoladziarni.
Spod ratusza udaliśmy się nad morze. Zwiedziliśmy latarnię morską i wzięliśmy udział w fantastycznej zabawie z prawdziwym piratem. Emocji było co niemiara.
Zakwaterowanie było w Bukowym Dworku, gdzie szaleliśmy do pierwszej w nocy. Dłużej nie pozwoliła nam pani Kasia.
Drugi dzień wycieczki spędziliśmy w większości w Western City. Oj działo się tam, działo, długo by opisywać. Ostatnie dwie godziny spędziliśmy na plaży. Wojowaliśmy z morskimi falami, budowaliśmy zamki na piasku, spotkaliśmy też prawdziwego kataryniarza z dwoma papugami, które potrafiły mówić.
Kiedy pan Paweł rozdał wszystkie nagrody, po podsumowaniu wielu konkursów i zapytał czy chcemy zostać, głośno zawołaliśmy taaak! Wracaliśmy do domu pełni wrażeń i niedosytu.
Największym zaskoczeniem było jednak to, że nasz przewodnik okazał się dziennikarzem sportowym Gazety Lubuskiej, a wyjazd z nami, był jego pierwszym. Pochwalił nas, a my powiedzieliśmy, że jeśli wytrzymał z nami, to da sobie radę z każdą grupą wycieczkową. Życzymy panu Pawłowi powodzenia.
B. Sz.

UM Sulęcin, Źródło artykułu: www.sulecin.pl, Autor zdjęć: UM Sulęcin

Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:

Dodaj artykuł

Brak sond

Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.

sulęciński

Powiat sulęciński - powiat z siedzibą w Sulęcinie, w województwie lubuskim. Został utworzony w wyniku reformy administracyjnej przeprowadzonej w 1999 roku. Powiat obejmuje gminy: Lubniewice, Sulęcin, Torzym Krzeszyce, Słońsk i miasta: Lubniewice, Sulęcin, Torzym. Mieszka tu 35 tys. mieszkańców, co oznacza, że powiat ten jest najsłabiej zaludniony wśród tych w województwie.

Magnesem na turystów jest unikatowy w skali europejskiej Park Narodowy „Ujście Warty”. Można tu spotkać 250 gatunków ptactwa pośród licznych starorzeczy, kanałów i bagien. W celach rekreacyjnych można udać się także nad jeziora. Miłośnicy aktywnego wypoczynku mogą wsiąść na rower i podróżować oznakowanymi trasami liczącymi ponad 300 kilometrów długości.

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola